Русский язык
Урок 28
Rus tili
Dars 28
Тест по русскому языку. Часть 4. Продолжение
Mehnat migrantlari uchun test. 4 qism. Davomi
1.Слушаем, читаем.
— Мы сделали первое задание, но в части «Говорение» есть и второе задание. Оно более сложное. Посмотрите на текст. Это ситуация. Представьте себя в такой ситуации и сами начните разговор.
— Извините, но я ничего не понял.
— Прочтите, что написано под номером 6.
— «Вы хотите отправить деньги домой. Вам нужно найти банк».
— Представьте, что вы идете по улице, подходите к прохожему и спрашиваете у него дорогу. Как вы это скажете по-русски?
— Я скажу: Извините, вы не знаете, где находится банк?
— Очень хорошо. В этом задании 5 ситуаций.
— Теперь мне понятно.
2. Запоминаем
Более
Более сложное
Говорение ситуация
Представьте
Представьте себя
Сами
Разговор
Отправить
Банк
Прохожий
Спрашивать
Понять
Спрашивать
Дорога
Ситуация
Подходить к прохожему
Теперь
Встречать/ встретить
Который
Подарок
Картина
Журнал
Пальто
Называться
3. Учим грамматику
1) Повторение вопросов «какой?», «какая?», «какое?», «какие?» и указательных местоимений «этот», «эта», «это», «эти»
КАКОЙ учебник?
КАКАЯ книга?
КАКОЕ письмо?
КАКИЕ люди?
ЭТОТ учебник.
ЭТА книга.
ЭТО письмо.
ЭТИ люди.
— Biz birinchi vazifani bajardik, lekin «so’zlashuv qismida» ikkinchi vazifa ham bor . U ancha qiyinroq. Tekstga qarang. Bu vaziyat. O’zingizni shu holatda tasavvur qiling va o’zingiz gapni boshlang.
— Kechirasiz, lekin men hech nimani tushunmadim.
— 6 raqami ostida nima yozilganligini o’qing.
— «Siz uyga pul yubormoqchisiz. Siz bankni topishingiz kerak».
— Tasavvur qiling, siz ko’chada ketayapsiz, yo’lovchiga yaqinlashasiz, va undan yo’lni so’raysiz. Buni ruschada qanday qilib aytasiz?
— Men aytaman: Kechirasiz, siz bilmaysizmi, bank qayerda joylashgan ?
— Juda yaxshi. Bu vazifada 5ta holat bor.
— Endi menga tushunarli.
2.Eslabqolamiz
Ortiqroq
Ancha murakkabroq
Gapirmoq vaziyat
Tasavvur qiling
O’zini tasavvur qilish
Ozimiz
Gaplashish
Jo’natish
Bank
Yo’lovchi
So’ramoq
Tushunish
So’ramoq
Yo’l
Vaziyat
Yo’lovchiga yaqinlashmoq
Endi
Uchratish / kutib olish
Qaybiri
Sovg’a
Surat
Jurnal
Palto
Nomlanish
3.Grammatikani o’rganamiz
1) Savollarni qaytarish «qanday?», «qanaqa?», «qanday?», « qanday?»va Ko’rsatkich olmoshlari «bu», « bu », « bu », « bu »
Qaysi darslik ?
Qanday kitob?
Qaysi xat ?
Qanday odamlar?
Bu darslik
Bu kitob
Bu xat
Bu odamlar
2) Разница в употреблении глаголов «звать» и «называться»
Как КОГО ЗОВУТ? (одушевленное, винительный падеж)
Меня
Тебя
Его
Её
Нас
Вас
Их
Меня зовут Анна. Его зовут Саид. Её зовут Фатима.
Как НАЗЫВАЕТСЯ (НАЗЫВАЮТСЯ) ЧТО? (неодушевленное, именительный падеж)
Эта площадь называется Красная.
Это кафе называется «Светлана».
Эти люди называются россияне.
2) «Atalish» и «nomlanish» fellarining ishlatilishidagi farq
Kimni qanday chaqirishadi? ( jonli, kelishik)
Meni
Seni
Uni o’g’il
Uni qiz
Bizni
Sizni
Ularni
Meni ismim Anna. Uni ismi Said. Uni Ismi Fotima.
Qanday NOMLANADI(NOMLANISHADI) NIMA?( jonsiz, bosh kelishik)
Bu maydon Qizil deb ataladi.
Bu kafe «Svetlana» deb nomlanadi.
Bu odamlar rossiyanlar deb ataladi.
3) Сложноподчинённое предложение с придаточным определительным («который»)
1. Я встретил мальчика. Этот мальчик учился в нашей школе.
Я встретил мальчика, который учился в нашей школе.
2. Я встретил девочку. Эта девочка училась в нашем классе.
Я встретил девочку, которая училась в нашем классе.
3. Я прочитал письмо. Это письмо прислал мой друг.
Я прочитал письмо, которое прислал мой друг.
4. Я встретил друзей. Эти друзья приехали в Москву.
Я встретил друзей, которые приехали в Москву.
3) Murakkab gap («qaysi biri»)aniqlashtiruvchisi bilan
1.Men o’g’ilbolani uchratdim. Bu o’g’ilbolabizningmaktabdao’qigan.
Men bizning maktabda o’qigan o’g’ilbolani uchratdim.
2. Men qizbolani uchratdim.Bu qizbola bizning sinfimizda o’qigan.
Men bizning sinfimizda o’qigan qizbolani uchratdim.
3.Men xatni o’qidim. Bu xatni mening do’stim yuborgan.
Men mening do’stim yuborgan xatni o’qidim.
4. Men do’stlani uchratdim.Bu do’stlar Moskvaga kelishdi.
Men Moskvaga kelgan do’stlani uchratdim.
4. Проверяем себя. Выполняем тест.
4.O’zimizni tekshiramiz. Testni bajaramiz.